De zorg die wij bieden (Generalistische Basis GGZ) valt binnen de basisverzekering. In 2023 hebben wij contracten zorgverzekeraars: CZ, Zilveren Kruis, OHRA Nationale Nederlanden, FBTO, Interpolis, IAK, De Friesland, Pro Life, Caresq, ASR, Ditzo, De Amerfoortse, Menzis en Anderzorg, VGZ, IZA, ZEKUR, Unive, HEMA, VinkVink, DSW, InTwente. Ziezo. Met overige zorgverzekeraars hebben wij in 2023 géén contract.

 

Gecontracteerde zorg

Indien u verzekerd bent bij een van de zorgverzekeraars met wie wij een contract hebben wordt uw behandeling vergoed vanuit de basisverzekering. Alle behandelingen die PTG biedt vallen onder verzekerde zorg.

 U moet wel een verwijzing hebben van uw huisarts. En uw klachten moeten passen binnen de Basis- of Specialistische GGZ (er moet een ‘diagnose’ gesteld kunnen worden) – dit beoordelen we samen tijdens de intake. Uw eigen risico (van minimaal €385) wordt wel altijd eerst aangesproken.

Ongecontracteerde zorg

Bent u niet verzekerd bij de verzekeraars met wie wij een contract hebben? U krijgt mogelijk niet alles vergoed. Als u een naturapolis heeft krijgt u vaak een percentage van de kosten vergoed. Ook als u een restitutiepolis heeft, kan het zijn dat u niet alles vergoed krijgt. U kunt hierover het beste contact opnemen met uw verzekeraar. Zie ook onze betalingsvoorwaarden.


Vergoede zorg

Op basis van de aard en ernst van uw klachten kiezen wij in overleg met u een passend behandelproduct:

  • 180001 Kort (ca. 300 minuten)

  • 180002 Middel (ca. 495 minuten)

  • 180003 Intensief (ca. 750 minuten).

Het aantal minuten bestaat uit directe tijd (zoals gesprekken) en indirecte tijd (zoals verslaglegging)

Het behandelproduct declareren wij bij uw zorgverzekeraar als de behandeling is afgerond. Hiervoor gelden de tarieven die landelijk zijn vastgesteld. Afhankelijk van waar en hoe u verzekerd bent wordt uw behandeling geheel of gedeeltelijk vergoed. Uw eigen risico wordt wel eerst aangesproken.

Als uw behandeling niet volledig wordt vergoed, ontvangt u van uw zorgverzekeraar nog een rekening.

Toch geen behandeling?

Het kan gebeuren dat u na het eerste gesprek toch niet in behandeling komt. Bijvoorbeeld omdat er geen diagnose mogelijk is. Of omdat onze zorg niet bij u past. Ook dit wordt geheel of gedeeltelijk vergoed, afhankelijk van waar en hoe u verzekerd bent.

Zelf betalen

Wilt een behandeling zonder verwijzing van uw huisarts? Of wilt u toch behandeld worden als na het de intake blijkt dat er geen diagnose gesteld kan worden? Dan worden de kosten niet vergoed vanuit de zorgverzekering.

 

U kunt wel door ons behandeld worden. U ontvangt hiervoor een factuur. Ons tarief is gelijk aan het NZA-Tarief. Gezien de omvang van onze praktijk en de administratieve last die het met zich meebrengt is een betalingsregeling helaas niet mogelijk.

No-show tarief

Heeft u een afspraak, maar zegt u deze korter dan 48 uur (weekend en feestdagen niet meegerekend) van tevoren of helemaal niet af? Dan brengen wij u € 85 in rekening. Dit is ons ‘no show tarief’ en dient ter compensatie van wat een gemist gesprek ons kost. Uw zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Wanneer u niet in staat bent om te komen is er de mogelijkheid om de afspraak telefonisch of online plaats te laten vinden.